Garantie en klachten
GARANTIE
Onze garantie is conform de wet en de algemene voorwaarden van Stichting keurmerk vastgesteld. Bij de algemene voorwaarden kunt u deze allemaal lezen.
KLACHTEN
Mocht u onverhoopt een klacht hebben over een product of over onze service, dan verzoeken wij u een mail te sturen naar webshop@meijerink-schoenen.nl. Wanneer u een klacht heeft over een product, dan vragen wij u duidelijke foto’s van de klacht bij te sluiten. Wij zullen deze klacht aan de hand van de foto('s) proberen te beoordelen en u hierover berichten. Als wij de klacht niet goed kunnen beoordelen vragen wij u de schoenen naar ons op te sturen, c.q. af te geven in onze winkel. Bij een gegronde klacht ontvangt u de door u gemaakte portokosten retour.
Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Een defect of ondeugdelijk product veroorzaakt door een productiefout valt onder onze garantie, dit zullen wij te allen tijde in behandeling nemen en een passende oplossing bieden. Om in aanmerking te komen voor de garantieoplossing dien je in het bezit te zijn van het aankoopbewijs (tevens garantiebewijs), klachten zonder aankoopbewijs worden door ons niet in behandeling genomen.
Iedere klacht zal beoordeeld worden door ons, de volgende gebreken vallen niet onder de garantie:
• Gebreken en beschadigingen die zijn ontstaan door oneigenlijk gebruik
• Defecten en slijtage welke te verwachten zijn bij normaal gebruik
• Veranderingen aan het product zoals reparaties die niet zijn uitgevoerd door de fabrikant of aangewezen reparatiediensten
• Beschadiging door opzet, zeer intensief gebruik, of nalatig onderhoud
• Verkleuring of afgeven van schoenen aan andere producten
Slijtage en andere gebruikssporen kunnen veelal voorkomen worden door de schoenen goed te onderhouden.
Volgens de wettelijke termijn (zie algemene voorwaarden) moet u uiterlijk binnen 14 dagen bericht van ons ontvangen over de status van uw klacht. Het kan zijn dat wij de klacht direct voor u kunnen oplossen. Het kan ook voorkomen dat wij voor de afhandeling in overleg moeten met onze leveranciers.
Mocht de klacht onderling niet opgelost kunnen worden, dan kunt u gebruik maken van de geschillenregeling van de Stichting Webshop Keurmerk. Als uw klacht definitief niet door ons wordt opgelost, kunt u hiervoor het klachtenformulier op de webshop van Stichting Webshop Keurmerk invullen (zie onze algemene voorwaarden).